![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
"İHANETİ UNUTMAYIN"A TEPKİSİZ KALINMADI![]() www.Uzunyayla.com da başlatılan Ethem Bey'in mezarının Türkiye'ye getirilmesi kampanyası ile ilgili olarak Manisa'da yerel bir gazete olan Gazete Gündem'de bir haber yayınlanmıştı. Çerkesler hakkında akla gelmedik ithamlarda ve hakaretlerde bulunan Manisa Gündem gazetesi hakkında, Manisa Kafkas Kültür Derneği Başkanı Menderes Hırçıner tarafından suç duyurusunda bulunuldu.SN HIRÇINER e, hassasiyetinden dolayı ve hislerimize tercüman olduğu için teşekkür ediyoruz. Dava Dilekçesi; MANİSA CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI’NA ŞİKAYETÇİ : Menderes HIRÇINER 1.Anafartalar mh.Fındıklı sk.No:17/B-Manisa ŞÜPHELİLER : 1.H.Ahmet ÜNLÜGÜNEŞ Manisa Gündem Gazetesi Sorumlu yazı İşleri Müdürü Çarşı mh.10 sk.No:5/1-Manisa 2.Sevinç SUNGURLU Manisa Gündem Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Çarşı mh.10 sk.No:5/1-Manisa 3.A.Nedim ÇAKMAK Tarihçi-Yazar-Manisa SUÇ : Basın Yoluyla halkı kin ve düşmanlığa tahrik. AÇIKLAMALAR : Şüphelilerden H.Ahmet Ünlügüneş’in sorumlu yazı işleri müdürlüğünü Sevinç Sungurlunun da genel yayın yönetmenliğini yaptığı Manisa Gazete Gündem adlı gazetenin 22.11.2006 tarihli baskısının baş sayfasında manşetten verilen “İHANETİ UNUTMAYIN” başlıklı haberin içeriğinde diğer şüpheli A.Nedim ÇAKMAK’ın beyanatlarına yer verilerek;” Kurtuluş Savaşı yıllarında çetesi ile Ege'de yunanlılar ile çarpışan ancak Haberde geçen hususlar her şeyden önce tarihi ve sosyal gerçeklerle bağdaşmamakla birlikte özellikle “Türkiye’ye vatan diyemeyen sadece bir kısım çerkezdir.Bu bir hastalıktır.Anzavur ve Çerkez Ethem’in torunları bu vatanı benimseyemediler. Boşnak,Pomak, Arnavut, Kürt.herkes eninde sonunda Türkiye'ye vatanım diyor. Bunu diyemeyen sadece bir kısım çerkezdir. Kürt sorununu ortaya koyanlarda aslında bu küçük Çerkez topluluğudur. DEHAP'ın başında nedense bir kürt değil Çerkez vardır. Stratejik davranıyorlar. Türkiye genelinde ancak 300 bin nüfusa sahip olan Adapazarı merkezli bu Çerkezler, nüfus olarak ciddi rakamsal değerlere sahip olan Kürtleri dolduruşa getirmiş ve Türkiye'ye kışkırtmışlardır.” ifadeleri yıllardır bu topraklarda aynı mili ve manevi değerleri paylaşan, Çanakkale’de,Yemen’de,Sarıkamış’ta ve Kurtuluş savaşında omuz omuza şavaşarak ortak iradeleri ile bu ülkeyi kuran,bu toprakları vatan yapan türkü-kürdü,lazı-çerkesi, alevisi Sünnisi ile bu milleti oluşturan kimliklerden Çerkeslere karşı yapılmış son derece çirkin,asılsız ve kötü niyetli bir saldırı niteliğindir. Haberde,çerkeslerin bu topraklara vatan diyemediği,kürt sorununu çerkeslerin çıkardığı ve kürtleri kışkırttığından bahsedilerek bir yandan ülkemizde yaşayan milyonlarca çerkes kökenli vatandaşımıza hakaret edilmekte,diğer yandan da yıllardır ülkemizin başına bela olan PKK terörünün müsebbibi çerkeslermiş gibi gösterilerek,adeta yeni bir bölücülüğün tohumları atılmakta ve keza toplumumuzun bir kesimi ülkemizde yaşayan çerkeslere karşı alenen kin ve düşmanlığa tahrik edilmektedir. Söz konusu gazetenin sorumlu yazı işleri müdürü ve genel yayın yönetmeni olan şüphelilerin böylesine hakaretler ve tahrikler içeren beyanatları gazetelerinin manşetinden vermeleri hiçbir şekilde sorumlu gazetecilik anlayışı ve basın etik ve ilkeleri ile bağdaşmamakta öte yandan sözüm ona tarihçi yazar sıfatı taşıyan şüphelinin konuşmaları ise hiçbir tarihi ve sosyal gerçeklikle bağdaşmamaktadır. İzah olunan sebeplerle haberde geçen ifadelerin TCK’nun 216 ve 218.md’lerinde tarif edilen Basın yoluyla halkı kin ve düşmanlığa tahrik suçunu oluşturduğu kanaatiyle sorumlular hakkında suç duyurusunda bulunma zorunluluğu doğmuştur. NETİCE : Arzolunan sebeplerle,şüpheliler hakkında gerekli soruşturmanın yapılarak TCK 216 ve 218.md’leri uyarınca cezalandırılmaları için gereğini saygılarımla arz ve talep ederim.
Şikayetçi Menderes HIRÇINER EK : YORUMLAR
WOTEY WUMAR
{ 09 Nisan 2009, Perşembe }
ÇERKESLERI HAINLIKLE SUÇLAYAN VE HALKI KIN VE NEFRETE TEŞVIK EDEN BU GAFILLER aleyhindeki mahkeme neticesi ne olmuştur bilen varmı?
oktay
{ 11 Aralık 2008, Perşembe }
Ne vatan hainleri gördü bu vatan.Benim için önemli değil bir insanın laz,çerkes,arnavut,boşnak olması,önemli olanı bu vatana bağlılıktır.
Yarmagül
{ 05 Nisan 2008, Cumartesi }
H.Ahmet Ünlügüneş,buülkede 72 çeşit insan var derken çok öeşitli toplumlardan çeşitli renklerden oluşmuşuğun ifadesi bunun böyle olmadığını inkar edemezsiniz.Şimdi siz bu renklerin hangisi içindesiniz içinde yer alıyorsunuz eminim siz türk olamazsınız çünkü asl Türk sizin yaptığınız bölücülüğü yapmaz gelelim suçlamanıza bir örnekle başlayacağım, yanlız şunu önce söylemeliyimki ,Çerkez Ethemi ihaneti unutmayın ithamında bulunurken bunu güncellemekle insanların kafalarında Çerkezlere karşı nefret oluşturmaksa siz bir hainsiniz.Şu örneğe dikkat çekmek istiyorum velevki Çerkez EThem Paş sizin gibilere göre hain peki söylermisiniz örnek, bir gemiyi düşünün bu gemi içnde 9suçlu var 1 kişi suçsuz bunun tersini söyleyelim yada bir kişi suçlu 9 kişi suçsuz siz o gemileri batırabilirmisiniz ? siz genel olarak Çerkezleri itham ederek insanları zan altında bırakıyorsunuz gazetecilik bu kadar ucuz bu kadar alçakça bir toplumu itham ederek saldırmakmı? bilseydim gazeteci olurdum Türkiyenin dışında Almanyada, İngilterede Bir çok ülkede Çerkezler var araştırın sizin adfettiğiniz şekilde şekide ihanetlikle yada hainlikle suçlamışmı da Türkiyede Çerkezler böylesine haksız ithamla genelleniyor bunun tek açıklaması hazımsız bu ülkenin zararına çalışan karıştırmacılardır derim.
Yaprak dökümü
{ 03 Nisan 2008, Perşembe }
Gazetecilik haddini aşan hakaretler etmek,bir toplumu hedef almak, hafife almak, cesaret ve cüretini nerden alıyor neye hizmet ediyorsunuz amacınız maksadınız ne bu türkiyenin hayrına birleştirici olumlu şeyler yazın .Bölücülük ve nefret tohumları serpiştirmeyin.siz ve sizn gibiler türkiyeye fayda değil zarar verir.Kaleminizi ,bugün çerkezleri kastederek yarın başka bir topluma atıfta bulunarak değil toplumları birleştirici olarak değer kazanın biliyoruz sizin gibi yaftacılar gercekleri karanlığa gömenler hep olacak ve sizin gibilerde o gerceklerin üstünü örterek ve başa rıları kendilerine mal ederek yükseleceksiniz.
nevzat çakır
{ 16 Nisan 2007, Pazartesi }
çanakkale şavaşında bilecikte yaşayan çerkez abaza rumlar çeteler kurarak erkekleri savaşa giden köyümüzde köyün ileri gelen dedemin babası yani büyükdedemi köyün camisine götürerek işkence yapmışlar ve neticesinde işkenceye dayanamayarak vefat etmiştir bu olay şunu göstermiştir büyük ihanet etmişlerdir dedem ve sülalemizin geçmişi köklü bir aileye dayanır o zamana kadar o havalide bizim ekmeğini suyu içmeyen kimse yoktur bu şunu gösterir türkler ne zaman zor durumda kalsalar dostları hep arkadan vurmuşlardır ihanet etmişlerdir buhikayeyi kısaca anlatmaya çalıştım aslında daha uzundur ihanetin hikayesi kin duymuyorum ama sizllere ders olması açısınsından anlattım ihanet hiç bir zaman karşılıksız kalmaz yabancılarla yapılan ortaklıklar ihanet edenler için hep hüsranla bitmiştir inşallah ders alınır saygılarılla nevzat çakır.
Arashtirmaci
{ 26 Aralık 2006, Salı }
Yakında Türkiyede geçmişte meydana gelen her kötü olayın arkasında Çerkez Ethem yada Çerkez asıllı birinin olduğuna dair yakıştırmaları izlemeye devam edeceğiz herhalde.
Bunlara Bir Örnek 25 Aralık Tarihli Zaman gazetesinden alıntı. Araştırmacı-yazar Mustafa Armağan, Derviş Mehmet olarak anılan kişinin dindarlıkla ilgisi olmadığını vurguladı. Menemen olayı kimin işine yaramıştır? diye soran Armağan şu tespitleri yaptı: Komplo olup olmadığından emin değilim. Ancak ben meselenin bir başka boyutuna dikkat çekmek istiyorum. Menemen olayı, CHP örgütünün iktidarını kuvvetlendirmeye yaramış ve onu 'eleştirilemez bir konuma' taşımıştır. İnönü ve CHP'nin devlete hakim olma sürecinde bir dönüm noktası teşkil eder. Ve partinin devletle bütünleşme süreci hızlanır. Derviş Mehmet'e ilişkin ilginç bilgiler veren Armağan, Cumhuriyet gazetesini kaynak göstererek şunları dile getirdi: Olayın sanıkları içinde esrar içenler olabilir; fakat bir başka belgeden (O tarihlerde Cumhuriyet'te çıkan bir yazı) aslında Derviş Mehmet'in Çerkez Ethem'in arkadaşı olduğunu ve onunla beraber çalıştığını öğreniyoruz. Çerkez Ethem'le birlikte Yunanistan'a kaçmış ve 150'liklerden olmadığı için 1930'lara doğru tekrar Yunanistan'dan Türkiye'ye geliyor. Bu olay, bu kişilerin kullanılmış olabileceği izlenimi veriyor.
feriha kankoç
{ 26 Aralık 2006, Salı }
Biz çerkesler, yaşadığımız ülkeye hiçbirzaman ihanet etmedik.Dünya üzerinde yaşanılan tüm ülkelerde saygı ve sevgiyle anıldık yüceltildik çünkü bizlerin amacı öz kültürümüzü devam ettirmek benliğimizi kaybetmemektir, bunun dışında daha yoğun olarak çerkezliği yaşamak isteyen soydaşlarımız zaten güzel kafkasyamıza dönmekteler yani yaşadığımız ülkede bölücülük düşünmemizi gerektiren bir durumda değiliz...Bu saygınlığımızı ve kültürümüze, biribirimize bağlılığımızı kıskananlar...onlar kendilerini bilir...bizi bir pisliğin içine çekmek istiyorlar ama bu oyuna gelmeyeceğiz..
menderes hırçıner
{ 21 Aralık 2006, Perşembe }
Manisada yerel bir gazetede çıkan haberden sonra yapmış olduğumuz suç duyurusu ile ilgili haberin sitede yayınlanmasından sonra yapılan bazı yorumlar maalesef bizi de çok üzdü ve bizleri keşke yapılan suç duyurusu haber olarak yayınlanmasaydı noktasına getirdi.Zira Manisa Kafkas Derneği de Kafkas Dernekleri Federasyonunun bir üyesi olup,suç duyurusunda bulunulurken; mesele federasyon yetkilileriyle de iştişare edilmiş ve özellikle haberin manisada bile gündem oluşturamayacak son derece küçük bir gazete de yayınlanmış olması,meselenin büyütülerek ülke gündemine getirilmesinin çok da fazla yarar getirmeyeceği ancak yapılan yanlışa da mutlaka bir tepki verilmesinin zorunlu olduğu düşünülerek federasyondan ziyade Manisa Kafkas derneği başkanı sıfatıyla bizim ve yöremizdeki çerkeslerin suç duyurusunda bulunmasının yeterli olacağı düşünülmüştür.Hal böyleyken,suç duyurusunda bulunulması ile ilgili sitede yer alan haber üzerine yapılan yorumlar,birlik ve beraberliğei en çok ihtiyaç duyduğumuz bir dönemde adeta kurum ve kuruluşları yıpratma kampanyasına dönüşmüştür.Bu tür kısır çekişmelerin toplumumuza hiç bir katkısının bulunmadığını düşünüyor ve federasyon olsun,konsey olsun vakıf olsun toplumumuzu temsil eden tüm kuruluşlarımıza gereken saygının her zaman gösterilmesini ve bu kurumların hepimizin kurumları olduğu gerçeğini ve artık laf üretmekten ziyade toplumuz için bir şeyler yapılmasının zorunluluğunu bir kez daha hemşehrilerimizle paylaşıyoruz.
Av.Menderes HIRÇINER Manisa Kafkas Derneği Başkanı
yasar dagdelen
{ 21 Aralık 2006, Perşembe }
hiç bir zaman albayrağa ıhanet etmedık bız. turkluk bır onurdur,canakkalede yatan o kadar cerkez nıye oldu. olayları carpıtmayın beyler.cerkezler herzama dogrunun yanında olmustur.ve tum cerkezler bu yazıya ayaklanırken derneklerımız ve de onların basındkıler nerdeler sessız kalmayın lutfen
Bırine
{ 20 Aralık 2006, Çarşamba }
Boğaziçi Üniversitesi'nde tarih okuyan arkadaş, tarafsız tarihçi prof hocalarına konuyu iyi analiz ettirip akatarırsan iyi olur...
exexadige
{ 20 Aralık 2006, Çarşamba }
Gazetecilik alt yapısı belli olan şahıslarla toplumu bilgilendirmeyi adet gören hatta bu durumdan çıkar umanlara ithaf edelim.Gidip devlet onur mezarlarında yatan yüce kahramanlarının üçte birinin nasıl çerkes olduğuna bir baksalar.Yazıklar olsun onların torunlarına bölücü yaftasını yapıştıran gönüllere.Yazıklar olsun çerkez in çerkes olduğunu bilemeyecek kadar yitik fikirlerle kalemleri ellerine alanlara...
AHMET TOLUN
{ 19 Aralık 2006, Salı }
HELAL OLSUN ,MESNETSİZ ATMANIN BU KADARI HERHALDE DÜNYANIN HİÇBİR ÜLKESİNDE GÖRÜLMEMİŞTİR. BU ATICILIKLARINDAN DOLAYI YILIN EN KOMİK HABERİ YARIŞMASINA ADAY GÖSTERELİM VE AYNI ZAMANDA KARAVANA ATICILIK ÖDÜLÜDE VERELİM KENDİLERİNE .BRAVO GAZETE GÜNDEME .TEAPSU.SAYINTARİHCİYİ,YAZARI VE PATRONU TEBRİK EDİYORUM
BAYKALDI
{ 19 Aralık 2006, Salı }
Aslında bu kadar yazıyı size harcamak istemezdim ama yaralı yürekler acıyı affetmez.
BAYKALDI
{ 19 Aralık 2006, Salı }
Ya biz çok safız yada siz çok akıllısınız.Yazdığınız cümlelerde en az manisalı gazetecininki kadar iğrenç.Kim kimi provoke etmeye çalışıyor.Elbetteki derneklerin işi tepki vermek,yasal olarak.Elbette onlar suç duyurusunda bulunacak.Halkımız bu konulara yabancı.Doğru dürüst haklı da olsalar mahkeme kapısından korkarlar.Protokollerde en önde olurken oturursun,özel işin varken başkanlığı kullanarak yaptırırsın,fotoğraf karelerinin içinde hep sen olmak için en öndesin,ama asli görevin olan Çerkes halkının üzerine atılmış iğrenç bir yalanı lanetlemeye gelince biz ne yapıyormuşuz.Bizim yaptığımız ortadadır.En azından tepkimizi yazarak gösteriyoruz.Peki sayın x hangi dernekten kınama yazısı çıkmış-Manisa hariç oda maşallah 22 gün geçtikten sonra bi zahmet.Yiğit bir çerkesin silahının mermisini kendi doldurur kendi boşaltır hiç tasa etmeyin.Eğer federasyon bu işleri yapmayacaksa neden orada oturuyorlar?Neden halka paramız bitti,yok edebiyatları yapıp para topluyorlar.Almasını biliyorsan vermesinide bileceksin.Bireyleri ,bunun yanındada toplumu yönlendiren STK lardır.Onlar bu işler için ortaya çıkmıştır.Bilgilendirirler,tepki koyarlar.STK lar hükümet bile düşürüyor,değiştiriyor.Galiba siz Türkiyede yaşamıyorsunuz.Eğer bu işin içindeyseniz,size bırakıp gitmenizi salık veririm,zira manisalı gazeteciden sonra bir darbede siz vurdunuz.
Sayın Ferit bey yazınıza aynen katılıyorum...
BAYKALDI
{ 19 Aralık 2006, Salı }
Allah Allah ,şimdide suçlu eleştirmenler oldu.Peki ama bu bizim STK lar ne işe yarar?Kafkasyadan şarkıcı,folklorcü,tiyatrocu getirtip izlettirmeye mi yarar sadece.
gefo5
{ 19 Aralık 2006, Salı }
SÖZÜM ONA YEREL GAZETECİYMİŞ ?
PÜÜÜÜÜÜÜÜÜFFFF AMA ADAMDA HAKLI İŞYAPAMIYORSA ADAM DÜKKANIMI KAPATSIN REKLAM YAPMASI GEREK AĞZINI YIKAMADAN KÜRDÜ ÇERKEZİ LAZI VS.KONU YAPIP KÖRCEPHEDEKİ DÜKKANINI KURTARMASI LAZIM ...
asetin
{ 19 Aralık 2006, Salı }
sayin çemiso size kesinlikle katiliyorum.özelestiri yapmak gerekirse- en azindan kendim adina -bizler derneklerimize ve federasyonlarimiza sadece oyun için eğlence için gidiyoruz.diğer milletlerin olusturduğu güçlü organizasyonel bağlantilari da bu tarz bir durum çiktiğinda asla mantikli bir sekilde cevaplayamiyoruz.maalesef oturarak bir sey yapilmiyo arkadaslar.federasyonu elstirenler birazda kendimizde suç aramaya ve yenilenme faaliyetlerine baslamali.bütün çerkes kardeşlerimi selamlarim.ve bu provakasyonlara uyup devletin birliğine bütünlüğüne zarar verecek hareketlere girmeyelim çünkü amaç zaten oldukça bariz,devletimizi bölmek miliyetçilik adiyla tipki yunanlilara ,ermenilere ve sonunda da kürtlere yaptiklari gibi
zerrin kiraz
{ 19 Aralık 2006, Salı }
bazı guruplar çerkesleri ön plana çıkararak istediği pislikleri daha rahat yapabilmek için zemin hazırlıyorlar ama akıllı kürtler.türkler ve çerkesler böyle kouşmalara değer vermemeli bu birbirine diüşrme yolları. kim hangi çerkesten zarar görmüş. tarih bilgisi yoksa .çahilse çerkes etemin t.b.m.m. tarafından suçsuzluğunun ilanını bilmiyorsa bu vatan için canını ortaya koyan atatürkün sağ kolları kazım karabekirin. rauf orbayın da çerkes olduğunu bilmiyomu ama bilmeyebilir ya da bilmez görünür herkesi sağduyuya mantıklı düşünmeye davet ediyorum en çahili bunu idrak edebilir .türkiyeyi bölmek için hazırlanan tezgahın temelleri bunlara fırsat vermeyelimben iki dedesinide cephede kaybetmiş bir çerkesim bundan da gurur duyuyorum bugün gene kendi canımı da türkiyenin bütünlüğü zarar görmemesi için vermeye hazırım bütün çerkeslerinde aynı düşüncede olduğuna kendimden ne kadar eminsem eminim okuyan herkese saygılarımı iletiyorum
Ferit
{ 19 Aralık 2006, Salı }
Bilmem dikkatiniz çekiyor mu Türkiye ve Dünyada meydana gelen ve Çerkesleri ilgilendiren her önemli olayda KAFKAS DERNEKLERİ FEDERASYONU ya yanlış bir tepki veriyor ya da hiç tepki vermiyor.
Sıradan rutin olaylarda boy göstermek marifet değildir. Önemli olan rutinin dışında kriz sayılabilecek olayları yönetebilme marifetidir. Bu gibi konularda üzülerek görüyoruz ki KAFKAS DERNEKLERİ FEDERASYONU sürekli eleştiri alıyor. Ne hikmetse bütün yanlışlarına rağmen hemen Federasyonunun savunuculuğuna soyunan kişiler her zaman hazır ve de nazır beliyorlar. Hani öz eleştiri sizin en önemli argümanınızdı. Hatta bir zamanlar bunu ideolojik bir kavram ve söylem olarak da yaygınlaştırmıştınız. Ama şimdi en ufak bir eleştiriye dahi itahammül gösteremiyorsunuz. Ne oldu sizin eleştiri-öz eleştirii kültürünüz ? Lütfen eleştirilere biraz tahammül göstrelim. Uzunyayla.com aylardan beri birşeyler yapmaya çalışıyor, kendini bilmez birileri hakaretler savuruyor Kaffed kılını bile kıpırdatmıyor. Elbette bir kuruluşun kılını bile kıpırdatmama özgürlüğü vardır. Ancak unutmayalım ki, bu toplumun da Kaffed'i eleştirme özgürlüğü vardır. Bu olayda Kaffed pasif kalmıştır. İşte o kadar. Aksini iddia eden varsa Kaffed'in bu konuda gösterdiği varsa bir tepki bunu ortaya koysun. Gerisi boş laftan başka bir şey değildir. Uzunyayla.com'u tebrik ediyoruz.
KAMİL SEÇMELER
{ 19 Aralık 2006, Salı }
Arkadaşlar Çerkez Ethemin vatan hainliği benim için bir muamma ama burada yazan arkadaşlara şunu sölemek istiyorum vay bizden hain çıkmaz çerkezden hain çıkmaz gibi boş laflara girmesinler her milletten hain çıkar. bu arada çerkezler anadolu coğrafyasında Türkiyeye en fazla hizmet etmiş milletlerdendir saygılarımı sunarım. ne mutlu barış içinde yaşayabilenlere
savasus
{ 19 Aralık 2006, Salı }
DEHAP'ın başında nedense bir kürt değil Çerkez vardır ??? bu doğrumu . bilgisi olan varsa bilgilendirsin lütfen
Abdulkadir Çemiso
{ 19 Aralık 2006, Salı }
Bu vahim soylemi dile getiren/getirten sahsın/şahısların niyeti ve içlerindeki o intikam ateşinin nedenleri bellidir. Teşkilatı Mahsusa'dan Kuvvayı Milliyeye ve Meclisi Mebusana kadar Çerkes direnişi olmasaydı, bu kişiler bugün İngiliz ve Fransız pasaportu taşıyor olabileceklerdi. Şimdi T.C nufus kağıdıyla ve Türk bir aileyle yetinmek zorunda kalmanın acısını Çerkeslerden çıkarmaya çalışıyorlar. Yoksa Anadolunun kurtuluş hikayesindeki Çerkes rolunu bilmek için tarihçi olmaya bile gerek yok, bu ülkede herkes biliyor malum mücadelenin hikayesini.
Federasynonun nerede oldugunu soran arkadaslara da soyleyelim bari. Federasyon Ankara Beşevlerde Gorevine devam etmektedir. Federasyon ve bağlı derneklerde calışanlar ise hangi konulara nasıl tepki göstereceklerini en az sizin kadar biliyorlar buna emin olun. Ama yinede yetersiz gorüyorsanız, Federasyon ve bağlı kuruluşlardan birinde yer alıp yapılamadığını düşündüklerinizin yapılmasına öncü olun, yardımcı olun. Hiçkimse sizin silahınızın mermisi degil, hiçkimseyi canınızın istediği hedefe keyfiyetle yönlendiremezsiniz. Federasyon ve bağlı derneklerinizin varlığı böyle günlerde aklınıza gelmesin ayrıca. Onlar 40 yıldır başka kurumsal adlarla da olsa varlar ve bu toplum adına olmayan imkanlarla mücadele ediyorlar. Ortalıkta olmayanlar sizlersiniz. onca mücadele ve badire arasında nedense isimlerinize hiç rastlanmıyor. O satırları yazanlar sanırsınızki Manisa dernek başkanıyla birlikte suç duyurusuna imza atmışlar. Yüreğiniz yetiyorsa sizlerde suç duyurusunda bulunun. O yazıda toplumsal tahrik kadar kişisel tahrik de var. İsterseniz kendi adınızada dava açabilirsiniz. Saygılarımla.
utemsih
{ 18 Aralık 2006, Pazartesi }
Çok büyük bir tezgah geliyor aman dikkatli olalım bu öyle bilinçsizce yazılmış bir yazı değil hani birilerinin yedi devlete bölme tezgahı varya Ülkemizi sanki bu onun bir parçası gibi geldi aman dikkat birilerini pis pis sırıttırmayalım
DİYNE
{ 18 Aralık 2006, Pazartesi }
Öncelikle bu gibi kışkırtmalar ilk değil sonda olmayacak. Çerkesleri bu ülkenin temel taşı kabul etmemeye çalışanlara son ve iyi bir ders olur inşallah..
FATİH TUFAN
{ 18 Aralık 2006, Pazartesi }
İlgilenen arkadaşalrı candan kutluyorum.Ben şunu düşünüyorum,demekki topluluk olarak biz çerkezleri amaç ve gayelerinde kullanamayan bazı mihraklar ancak tahrik ve provakasyonla bizi yönlendirme,toplumda dışlandırılma politikasına başladıklarını sanıyorum.Bu ülkede yaşayan tüm halkımızın bizim nasıl bir insan olduğumuzu ve halen bu ülkede ne konum ve görevde bulunduğumuzun bilincinde olduğuna inanıyorum.Çok basit bir örnektirki bizler çerkez toplumu olarak ülkenin belirli bir yerinde toplanmış olarak varlık gösteren topluluk değiliz.Ülkenin her bir bölgesinde dağınık olarak yaşamaktayız.Arkadaşlar lütfen tahrik olmayalım.
HİKMET BAYKALDI
{ 18 Aralık 2006, Pazartesi }
Sayın Kışlalı,
Şu an Türkiyedeki en büyük Çerkes sivil Toplum Kuruluşu KAFFED dir.Siyaseten olsun ekonomik olsun dünyanın bütün ülkelerindeki Çerkeslerle en büyük bağı bu kuruluş yürütmektedir.Elbette yapılan eleştiriler sadece bu kuruluşa olmamalı.Her STK ortak bir basın toplantısı yaparak gövde gösterisiyle tepkimizi sert bir şekilde vermeliydik. Tarihe bakınca utanıyorum ,tarih 22.11.2006 aradan tam 26 gün geçmiş.Suç duyurusunda bulunsanız bile nerdeyse zaman aşımına uğrayacak. Neden bizim jeton bu kadar geç düşüyor.Kusura bakmasın kimse ama bu olay basit bir olay ,yerel bir olay diye düşünmesin.Bu basın yoluyla suç işleme halkı kin ,nefret ve düşmanlığa sevketmedir bu açıkça. Bırakın o derneği bu derneği,hepimiz kendimizi Çerkes görüyorsak buyrun Kayserideki Çerkes dernekleri olarak Manisadan gazete örneğini getirtip 3 Kafkas derneğiyle birlikte 2 köy derneği ortak suç duyurusunda bulunalım.Örnek teşkil edelim.Ben asla hain olmadım dedemde olmadı,onun dedeside ,onun dedeside...............
ASUGBA Selahattin
{ 18 Aralık 2006, Pazartesi }
Manisa dernek başkanımı kutluyorum.Sadece Federasyonun sorunumu bu?Diger dernek vakıf kurumlar nerde?
adige26
{ 18 Aralık 2006, Pazartesi }
Birkaç kendini bilmez, gazeteci kimliği altına kimbilir kimlerin finansörlüğünde bu hakaretlerde bulunuyorlar! İleriki bir tarihte Türkiyenin karşısına ikinci bir etnik sorun olarak çerkesleri çıkaracaklar bizim üzerimizde oynayacaklar birazda!
Ferit
{ 18 Aralık 2006, Pazartesi }
Yorum yazan bir arkadaş Kaffed'e yapılan eleştiriye kızmış !
Hiç kızmasın hemşerilerimiz Kaffed'e yakışan bir tepki bekliyorlar, o kadar. Kendilerinin başka zaman diğer derneklerle ve federasyonlarla kıyaslanmasını dahi kabul etmeyenler, bu tepkiler karşısında niçin başka dernek ve federasyonları gündeme getiriyorlar. Şu anda diasporada en büyük Kafkas kuruluşu Kaffed'dir. Bu sayısal bir gerçektir. Yok eğlence ile vakit geçiriyorlarmış, falan-filan bunlar şu anda bizi ilgilendirmiyor. Kaffed tepki ortaya koyması gereken yerlerde niçin ortada yok ? Asıl mesele budur. Siz bir kere tepkinizi ortaya koyun. Ondan sonra da diğer dernek ve federasyonlar niçin harekete geçmiyor deme hakkımınız olur. Kötü örnek hiçbirzaman emsal olmaz. Bu değişmez bir hayat tecrübesidir. Demekki sayısal çoğunluk her zaman işe yaramıyormuş
ALİ ÖZTÜRK
{ 18 Aralık 2006, Pazartesi }
sadece çerkezler değil tüm insanlara hakaret sayıyor ve bu bölücü yazıyı yazan gazeteyi nefretle kınıyorum
bramhan
{ 18 Aralık 2006, Pazartesi }
Asetin,
Boğaziçi'nde tarih okuyorsan bu yazıya en doğru yorumu yapacağına inanıyorum.
Ahmet Kışlalı
{ 17 Aralık 2006, Pazar }
PARDON BU YORUMLARDA BİRŞEY DİKKATİMİ ÇEKTİ
bazı yorumcular federasyon nerede, dernekler nerede, diye yorumlar yazmış, niye bu tepkiler kaffed den veya kaffede bağlı dernerklerden bekleniyor, birkaflar nerde konsey nerde, bu konuda yorum yazan olmamış onlar bizi temsil etmiyormu? yoksa onlardan buöyle şeylere tepki koyması beklenmezmi?
Hikmet BAYKALDI
{ 17 Aralık 2006, Pazar }
Neden biz bukadar umursamaz insanlarız.Nerde bizim diğer büyük Kafkas derneklerimiz.Biz sessiz kalmakla kabulleniyoruz aslında.Ufak tefek tepkiler neyin ölçüsü olabilir.Bir kaç duyarlı insanın uzaktan uzağa tepki göstermesiyle olmaz.Kendimizi,atalarımızı böylemi savunacaktık.Ben beklerdimki Kafder ve diğer derneklerin hep bir arada ayrı ayrı suç duyurusunda bulunsun.Ama onlar toplantılarda,eğlencelerde boy göstermekle meşguller tabi neden uğraşsınlarki,neden kafalarını ağrıtsınlarki,sanki hain dedilerde hainmi olduk.İşte yıllardır toplumumuzu danslarla,zexeslerle,eğlencelerle uyuttular.Koltuğa oturup protokol masasını kapmak için kullandılar hep.Bu kadar hassas bir meselede bile kıllarını kıpırdatmadılar.Nihayetinde duyarlı bir başkan çıkmış suç duyurusunda bulunmuş.Biraz geçte olsa.Bakın Güner Ümit bir proğramında Aleviler hakkında ağzından bir cümle kaçırdı başına gelmeyen kalmadı.Ki bizimkisi daha ağır.
Sayın Büyük Kafkas dernekleri yöneticileri ben bu sofradan kalkıyorum.Size afiyet olsun.Benim dedem,atam asla hain değil.En azından tepkimi bu yolla dile getirebildim.NE MUTLU ÇERKESİM DE DİYENE.....
Behzat Önen
{ 17 Aralık 2006, Pazar }
Kafkas derneği Manisa şube başkanı sn.Av.menderes bey'i bir hukuk adamı olarak gerekeni yaptığından dolayı kutluyorum.Yakışanıda buydu. şimdi asılsız suçlamalarda bulunan sözüm ona tarihçinin mahkemedeki halini merak ediyorum.konuya duyarlılık gösteren tüm arkadaşları sevgiyle selamlıyorum.
murat taser
{ 17 Aralık 2006, Pazar }
bu kafa tasçı ve ırkçı faşizanları tüm Türkiye MARAŞ'ÇORUM'SİVAS'MALATYA vb birçok insanlık dışı olaydan tanımaktadır dolayısı ile pis çıkarları ve kişisel menfaatleri için atamayacakları iftira söyleyemeyecekleri yalan yoktur;bu zavallı insancıklara tavsiyem Çerkesler ile ilgili bir parça araştırma yaparlarsa belki çoktan unuttukları yada hiç sahip olmadıkları insanlıklarını hatırlarlar..TÜM ONURLU ÇERKES HALKLARINA SELAM OLSUN.!!
Sebahattin
{ 17 Aralık 2006, Pazar }
Kafkas Dernekleri Federasyonu bu konuda niçin sessiz kalıyor. Toplumumuz bu kadar tepki gösterirken Kafkas Dernekleri Federasyonu ne yapıyor ?
cihat sevinç
{ 17 Aralık 2006, Pazar }
sayın menderes beyi tebrik ederim gereğini yapmış
bunu herkes bilsinki şeref onur gurur haysiyet ahlak saygı sevgi vatan sevgisi HER ÇERKEZ DE FAZLASIYLA VARDIR.
s a i m
{ 17 Aralık 2006, Pazar }
Ben bu yaziyi yazanlarin aslinin arastirilmasi taraftariyim.İşin asli ondan ortaya çikar.Bakin goreceksiniz ,gerçekten turk olmadiklarini.Zira gerçek turkler ,çerkezlerin bu vatan için neler ya ptiklarini bilirler.Konuya duyarsiz kalinmadigi için çok sevindim.
Ahmet Özdemir
{ 17 Aralık 2006, Pazar }
Sayın Menderes Başkanı yapmış görevinden dolayı kutluyorum.Böyle kendini bilmezler için bir ata sözü vardır onlara onu hatırlatmak gerekir.Ne diyolar;sen seni bil sen seni,sen seni bilmez isen patlatırlar enseni.İlgi duyan herkese selam ve sevgiler.
asetin
{ 16 Aralık 2006, Cumartesi }
eklemeyi unuttum ;bu arada çerkeslerin hainliklerin den başka iyi yönlerinden bahsetmemis sözde aydin gazeteciler,heralde hiç bilmiyorlar çanakkalede savaşan canini veren şehitlerimiz içinde ne kadar çerkes olduğunu..ve ne kadar çok çerkesin türklerden daha çok türkçü olduğunu da heralde söylemeye gerek yok heralde.osmanlidan beri yabanci milletler içinde en sadik olanlardan biri de çerkesler gösterilir ve onlara yabanci bile demezler.bu durum türklern iyiliğinden çerkeslerinden de kadrbilirliğinden gelir.biz her zaman bizi ülkesine kabul eden ve benimseyen bu milleti her zaman sevdik ve vefali davrandik.eger aksi olsaydi bizde baska milletler gibi bir ülke kurmaya terorist olmaya baslardik
bramhan
{ 16 Aralık 2006, Cumartesi }
Evet, bu kadar saçma iddiaların mutlaka sinsi bir başka nedeni olmalı. Soğukkanlılıkla gereken yapılmalı.
Ya da adamın nefret ettiği bir çerkez tanıdığı var. Bu yazılarla ondan ve ait olduğu halktan intikam alıyor. Kuyruk acısıyla yazmış biri, belli ama gene de sinir bozuyor. İnsanın beddua edesi geliyor: İnşallah Çerkezler'e attığın bu iftiranın aynısı başına gelir, biri de sana iftira atar!
asetin
{ 16 Aralık 2006, Cumartesi }
ben hayatimda böyle bir hakaret görmedim.ben boğaziçi üniversitesinde tarih okuyorum ve tarihin hiçbir sayfasinda bugüne kadar çerkeslere hain diyebilme gafletnde bulunan insanlari ne gördüm ne okudum .tamaiyle bu insan provoke edilyo baskalari tarafindan.eger gerçekten vefa bilmeyen hain insanlar olsaydik osmanli develetinde veziriazamlar paşalar ve türklüğe baskoyan hizmet eden insanlar yetiştirmezdik.bana göre bu haber türkiyedeki çerkesler ve turkler arasindaki sevgiyi yoketmek amciyla yazilmis tamamiyle siyasi bir çabadir.kendilerini kiniyorum ve bu konuyla ilgili bir sey yapmaliyiz .
NENEY davut
{ 16 Aralık 2006, Cumartesi }
Maallesef Türkiyede böyle düşünen insanlar var.Çerkes Ethemin hain olmadığnı çok iyi biliyorlar bu insanlar.Bellli ki araştırmıyorlar,gerçeklerden korktukları için.ÇERKESLERİN karakterinde hainlik yoktur.Çerkes Ethemi tanıyanlar hainleri nasıl cezalandırdığını çok iyi bilir.Ethem Manisayı eğer ki yaktıysa (düşünmek gerekir)acaba neden yakmış olabilir?Diye...Ethem yattığı yerde daha rahat olacağına inanıyorum.
Oktay TAŞDEMİR
{ 16 Aralık 2006, Cumartesi }
bu apaçık çerkezlere yapılmış ihanettir.DEHAP'ın başında çerkezler varmış.nerden bulup getiriyorlar bu tür yalan haberleri.bu doğruysa,o çerkezi asmak gerekir.T.C. bizim vatanımızdır ve bu herzaman böyle kalacaktır.T.C. bölünmez bütünlüktür.
Burak Gürsel
{ 16 Aralık 2006, Cumartesi }
Bende bir çerkezim ve de Eninde sonunda Türkiye'ye vatanım demiyorum,Türkiye benim vatanımdır ve bu yazıyı yazan bölücülere asla bırakmıcaz diyorum. Damarlarımda çerkez kanı dolaşıyor ama ben Türkiye' de doğdum,büyüdüm ve kendi topraklarımda; gurbette değil atalarımızın hep beraber zaferler kazandığı, göğüs göğüse düşmanlarla çarpıştığı ve destanlaşan bu Anadolu topraklarında ŞEREFLİ BİR ÇERKEZ olarak ölmek istiyorum.Vatan hepimizindir; bu vatan dedelerimizin,atalarımızın emekleriyle,tırnaklarını kazıyarak kurulmuştur.Kanımız öyle asildir ki işte bu ve benzeri yazıları yazanlardan farkımızda budur.Unutmamalıyız ki bu cennet vatanımızın en stratejik, en önemli noktalarında her zaman Çerkezler görev almıştır ve almaya da devam etmektedir. Çünkü damarlarımızda taşıdığımız asil kanın sorumluğuğunu bilir,bu cennet vatanımızı ne satarız ne de sizin gibilere sattırtırız.. Ve ne mutlu diyorum ki; NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..
Menderes Başkanım unutmayın ki her zaman ve gönlümüzle sonuna kadar yanınızdayız.Asla yalnızlığınızı hissetmeyin çünkü asla yalnız yürümiyeceksiniz.. Saygılarımla..
hayrettin
{ 16 Aralık 2006, Cumartesi }
Yasal hak arama bir yana(YAPILMASI GEREKLİ), toplum olarak artık silkinip kendimize gelmemizin zamanı gelmedi mi ?
Ender Çelik bey olayları lütfen kanıksamayalım. Elimizden gelen en akılcı tepkileri ortaya koyalım ve topluma duyuralım. Lütfen uyansınlar artık. Bilinçli herkese saygılarımla.
beşgür
{ 16 Aralık 2006, Cumartesi }
son günlerde benzeri saçmalıklar sıklıkla dile getiriliyor.Bir planın parçası diye düşünüyorum.
Ve bu da sadece Manisa derneğini ilgilendirmiyor. Federasyonun da tepkisiz kalmaması dileğiyle...
TUNCAY ÖZKURT
{ 16 Aralık 2006, Cumartesi }
MERHABALAR
ALTIN ÇAMURA DÜŞMEKLE DEĞERİNDEN HİÇ BİRŞEY KAYBETMEZ.ONURLU ŞEREFLİ VE GURURLU BİR MİLLET OLAN BİZ ÇERKEZLER,OSMANLIDAN GÜNÜMÜZE KADAR SAYISIZ DEĞERLERİ YETİŞTİRİP İÇİNDE YAŞADIĞIMIZ TOPLUMA HEDİYE ETTİK.YANLIŞ HESAP YAPAN BU MANİSADAKİ GAZETECİLERİN SAÇMALIKLARI YÜCE TÜRK ADALETİNDEN GEREKLİ TOKADI YİYECEKTİR.NE DİYOR BİR ÇERKEZ ATA SÖZÜ; ADAMSAN ÖNDE GİT.(VUTLİME YAPE YIT)ELİNE SAĞLIK MENDERES BAŞKANIM.SAYGILARIMLA.
ender çelik
{ 16 Aralık 2006, Cumartesi }
böyle bir iddiayı ancak bir meczup ortaya atabilir.muhatap alıp savcılığa kadar gitmeye bile değmez.Bir cihan oskay da manisadan çıktı hepsi o kadar...
Nart
{ 16 Aralık 2006, Cumartesi }
Kafkas Dernekleri Federasyonu uyuyor mu ?
Manisa Kafkas Kültür Derneği Başkanı Menderes Hırçıner'i tebrik ediyorum.
diner
{ 16 Aralık 2006, Cumartesi }
bu işte başka bir iş var...
bu haber başka bir amaçla yazılmış ama kokusu çıkar elbet... YORUM YAZIN
|
|
© 2005-2008 Kafkas Diasporası &
Aksi belirtilmeyen tüm yazıların yayın hakları sitemize aittir. Kaynak gösterilmek koşuluyla alıntı yapılabilir.
SİTEMİZİN HİÇBİR DERNEK VE VAKIFLA İLİŞKİSİ YOKTUR Yazıların
sorumluluğu yazarlarına aittir.
PASİFİK YATIRIM LTD.ŞTİ. www.mobilyarehberi.com www.BerkmaX.com www.36hafta.com